Слухаючи Андрія (ім’я змінено), ніколи не повіриш, що він не народився в Україні – настільки ідеальне його знання й володіння мовою. Хоча це справді так: хлопець переїхав до Києва лише 2019 року, через роботу. Народився й виріс у Білорусі, де й перебував на обліку в місцевому СНІД-центрі з 2017. Перший час, як переїхав до столиці України, їздив по АРТ додому, мав додаткову змогу побачитись з друзями й батьками. Але з початком пандемії COVID-19 був змушений перейти до Київського центру СНІД-у (де, за його словами, ставлення персоналу дуже добре й професійне).
Так життя й тривало, допоки не настало 24 лютого… Андрій визнає – очікував, що перемога України наступить швидше, тому й лишався в Києві до середини березня. Але критичним моментом стало блокування його банківських рахунків як громадянина Білорусі, і втрата можливості передавати батькам фінансову допомогу. Треба було вирішувати швидко.
15 березня, разом з друзями, Андрій машиною дістався до Хмельницького, лишив їх у родичів, а сам наступного дня поїхав на кордон зі Словаччиною (чоловіки-іноземці призивного віку можуть виїхати з України). Через добу був уже в Берліні, де й перебуває зараз…
Приїхавши до Німеччини, Андрій почав шукати, де можна отримати терапію, коли її лишалось всього на три дні. Звернувся до Deutsche Aidshilfe – на їх сайті побачив інформацію про сервіс HelpNow й надання допомоги ключовим групам населення.
«Я звернувся за вказаними контактами, і мені передали перелік найближчих точок, де я можу отримати консультацію лікаря й терапію. Подзвонив, звернувся англійською й пояснив свою ситуацію. Мене уважно вислухали та одразу записали до лікаря на найближчий день. Оформлення документів зайняло годину– не більше. До мене вийшов лікар, якого я можу описати одним словом – «лапочка»: професійний, обережний. Він усе перепитав. Видно, що в людини за плечами величезний досвід. Назначив другий прийом за три дні, а наразі – видав терапію. Під час повторного візиту мені зробили аналіз крові, видали додаткове направлення ще й до уролога, а також дали АРТ на місяць. Швидкий, зрозумілий, якісний сервіс. Дякую всім за таке людське ставлення й за вашу роботу!»